دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه
دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه

دکتر ببران: میزان اعتماد مخاطبان به صدا و سیما را بالا ببریم

  


صدیقه ببران در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد اعمال محدودیت برای مخاطبان در استفاده از تکنولوژی های ارتباطی همچون ماهواره گفت : عملیات سلبی در محدود ساختن مخاطبان در بهره گیری از ابزارهای مدرن جواب نمی دهد باید با نگاه ایجابی و فرهنگی در این راستا حرکت کرد.
وی با بیان اینکه ساختن برنامه های متنوع و سرگرم کننده در جذب مخاطبان تاثیر گذار خواهد بود افزود: اساسی ترین نکته، افزایش میزان اعتماد مردم به رسانه ها به ویژه صدا و سیما است ، باید تنوع حرفه ای برنامه ها بالا برود.
بیران گفت تجربه نشان داده هر گاه سریال ها ی فاخر و برنامه های سرگرم کننده تولید شده مخاطبان ترجیح دادند از برنامه های تولید داخل بهره مند شوند.
مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به دیدار اخیر اعضای شورای انقلاب فرهنگی با رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ایشان بر بازنگری بر مدیریت فرهنگی و داشتن پیوست های فرهنگی اشاره کرد و گفت : دقت نظر ایشان بسیار مهم است و برنکات کلیدی و دقیقی دست گذاشته اند.
این استاد حوزه ارتباطات با تاکید بر بازنگری در حوزه تولیدات فرهنگی مکتوب و غیر مکتوب گفت : در حوزه مدیریت فرهنگی و برای حضور در عرصه بین الملل نیازمند سیاست های ارتباطی یک دست و درست هستیم این مهم به یک اراده سیاسی کلان نیاز دارد؛ نگاه سلبی در کار فرهنگی در آخرین مرحله قرار دارد.
ببران بر مخاطب محور بودن رسانه ها تاکید کرد و گفت : یکی از نکات اساسی و مهم در جلب اعتماد مخاطبان توجه به نیازهای آنان و داشتن نگاهی دو سویه است، اهمیت دادن به نیازهای مخاطبان در ارتقا تولیدات قطعا تاثیر گذار خواهد بود.
همگرایی رسانه ها در راستای منافع ملی ، پرهیز از تکرار و کپی برداری در تولیدات ، اهمیت دادن به نیاز مخاطبان و سرمایه گذاری مناسب برای کالا ها و تولیدات فرهنگی نکات دیگری بود که این استاد حوزه ارتباطات بدان اشاره کرد.
ببران وضعیت تولید محتوا در کشور را مطلوب ندانست و گفت : ما در تولید محتوا خوب عمل نکردیم ، اگر تولیدات به هنگام ، صحیح و دقیق باشد می تواند بخش وسیعی از نیازهای مخاطبان را تامین کند.
وی با بیان اینکه کم کاری های زیادی را در این عرصه شاهدیم گفت: در بسیاری موارد نیروها را به خودی و غیر خودی تقسیم کرده ایم و بجای جاذبه ،دافعه داشتیم ، حتی در تربیت نیروهای حرفه ای در حوزه های مختلف فرهنگی کم کاری کرده ایم.

ببران در پایان بر حرکت در راستای منافع ملی و تولید آثار فاخر و پر محتوا تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.