دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه
دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه

حضور دکتر ببران در پنل‌ها و کارگاه‌های دومین کنگره جهانی رسانه/تبیین اصول اخلاقی رسانه‌ها در عصر فناوری‌های نوین

 

 

 

دکتر ببران در آخرین روز  دومین کنگره جهانی رسانه که در شهر ابوظبی کشور امارات متحده عربی در مهم‌ترین کارگاه ها و پنلهای تخصصی حوزه رسانه و روزنامه‌نگار ی شرکت کرد.

 

او در  کارگاه مشترک با شبکه خبری راشا تودیRussia Today ضمن برشمردن چالشهای حوزه اخلاق رسانه در عصر فناوری‌های هوش مصنوعی به تاثیرات هوش مصنوعی در نقض حریم خصوصی، و جعل حقایق پرداخت که با استقبال شرکت کنندگان کارگاه مواجه شد.

 

از سوی دیگر او با تاکید بر اهمیت پرداختن رسانه ها به پوشش خبری صادقانه و منصفانه به ویژه در حوزه جنگها، شبکه خبری راشا تودی را در نحوه پرداختن به جنگ روسیه و اوکراین مورد نقد و سوال قرار داد و البته سردبیر راشاتودی در پاسخ به نقص و اشتباهات برخی از بخش های پوشش خبری این خبرگزاری اعتراف کرد و تاکید کرد که باید به دیدگاه و نظرات مخاطبان اهمیت داد.

 

دکتر ببران همچنین با شرکت در پنل روشهای کشف اخبار جعلی خبرگزاری آلمانی دویچه وله به بحث و تبادل نظر در خصوص تاثیر اخبار جعلی در کاهش میزان اعتبار رسانه های جریان اصلی پرداخت.

 

شایان ذکر است  در دومین کنگره جهانی رسانه که در ابوظبی برگزار شد، 24 دانشگاه داخلی، 19 دانشگاه شورای همکاری خلیج فارس ، 47 دانشگاه عربی و 84 دانشگاه خارجی شرکت کرده بودند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.