دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه
دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه

همزمان با روز خبرنگار، کارگاه آموزشی «زن و رسانه» در کرمانشاه برگزار شد.

  

 به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه آموزشی «زن و رسانه» پیش از ظهر امروز یکشنبه توسط دفتر امور بانوان استانداری کرمانشاه و در محل سالن تدبیر استانداری با حضور جمعی از خبرنگاران استان برگزار شد.

دکتر صدیقه ببران دکترای روزنامه نگاری و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تدریس این کارگاه آموزشی را به عهده دارد.

وی در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری این کارگاه را برگزاری یک دوره مشورتی برای احصا مشکلات خبرنگاران زن و آسیب شناسی فعالیت بانوان در حوزه رسانه عنوان کرد.

ببران افزود: قصد ما این است در این دوره به راهکارهایی برای چگونگی فعالیت بهتر زنان در حوزه رسانه و روزنامه برسیم و اینکه زنان چگونه می توانند افکار عمومی را هدایت کنند.

وی ادامه داد: ما می خواهیم به راهکاری برای نشان دادن چهره زنان برسیم و هم چنین یک تشکل صنفی زنان روزنامه نگار را تشکیل دهیم  تا یک هم افزایی بین زنان روزنانه نگار ایجاد شده و موجب انگیزه آنها شود.

ببران یادآور شد: در طی سال های گذشته کارهای متعددی در حوزه زنان و رسانه انجام شده و چهره زن چهره متفاوتی شده است اما هنوز زنان آن جایگاه واقعی را در رسانه پیدا نکرده اند.

وی ادامه داد: توقع ما این است که زنان روزنامه نگار بیایند و چهره زنان را تبیین و چهره شیواتری از آنان ارائه دهند.

گفتنی است، در این کارگاه مروری بر فعالیت های زنان روزنانه نگار کشور از آغاز تاریخ پیدایش مطبوعات در ایران ارائه شد.

تبیین و تشریح مسئولیت های اجتماعی زنان روزنامه نگار  خصوصا در پرداخت به مسائل اجتماعی و گفتاری، و مباحثی بر ضرورت ایجاد انجمن روزنامه نگاران زن کرمانشاه از دیگر مباحثی بود که در این کارگاه آموزشی مطرح شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.