دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه
دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه

صدیقه ببران :بسیاری از افراد مغلوب فضای مجازی هستند

   

دکتر صدیقه ببران در برنامه "گفت و گوی اجتماعی" از شبکه رادیویی گفت و گو اظهار داشت: فضای مجازی در برخی اوقات می تواند افراد را دچار خودباختگی هویتی کند، چراکه افراد با ورود به فضای مجازی هویت قبلی خود را از دست داده و هویتی مجازی به دست می آورند

 

برنامه "گفت و گوی اجتماعی"با موضوع  گروه های دولتی در فضای مجازی با حضور دکترصدیقه ببران (استاد ارتباطات و روزنامه نگاری در دانشگاه و مولف کتب مدیریت رسانه و مبانی سواد رسانه ا ی از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر صدیقه ببران با اشاره به جایگاه و نقش دوست در فضای مجازی، گفت: دوستی های مجازی بدون شک با دوستی های زندگی حقیقی متفاوت است، به طوری که "دوستی" در فضای مجازی فقط یک واژه ی قراردادی تلقی شده و کاربردی دوستانه ندارد.

وی با بیان این که فضای مجازی ادبیات خاص خودش را دارد، اظهار داشت: ادبیات و رفتارها در فضای مجازی منحصر به این فضا بوده و برای فضایی حقیقی نیست.

استاد ارتباطات و روزنامه نگاری با تاکید بر این که بسیاری از افراد امروزه مغلوب فضای مجازی می شود، عنوان کرد: بسیاری از افراد امروزی ممکن است در عین ناباوری و عدم پذیرش فضای مجازی، وارد این فضا شده و به تدریج مغلوب فضای مجازی قرار گیرند.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: تغیییر رفتار و منش افراد در زندگی یکی از عمده ترین مشکلات فضای مجازی به حساب می آید. این در حالی است که اکثر تغییرات در فضای مجازی به سمت اعمال منفی سوق دارند.

دکتر صدیقه ببران در خصوص نقش هویت در فضای مجازی، خاطر نشان کرد: فضای مجازی در برخی اوقات می تواند افراد را دچار خودباختگی هویتی کند، چراکه افراد با ورود به فضای مجازی هویت قبلی خود را از دست داده و هویتی مجازی به دست می آورند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.