دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه
دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه

4 سال انفعال

 

 صدیقه ببران، استاد ارتباطات، با انتقاد از عملکرد 4 ساله معاونت مطبوعاتی در دولت یازدهم به «ابتکار» می‌گوید: توقع می‌رفت در دولت تدبیر و امید که قرار بود فضا و نگاه توسعه سیاسی نسبت به رویکرد دولت نهم و دهم تغییر پیدا کند، جهش و توسعه‌ای در حوزه مطبوعات اتفاق بیفتد ولی به نظر می‌رسد این‌گونه نبوده است و آمار و ارقام هم چیزی جز این نشان نمی‌دهد به علاوه این‌که بر اساس آمار غیر رسمی که دست به دست می‌چرخد، تیراژ کل روزنامه‌های ما چیزی حدود 800 هزار نسخه عنوان می‌شود، یعنی حتی به تیراژ هم افزوده نشده و این موضوع نشان‌دهنده آن است که این عرصه توسعه خاصی نیفتاده است.


ببران ضمن اشاره به نارضایتی اصحاب رسانه از وضع موجود می‌گوید: بسیاری از روزنامه‌نگاران و صاحبان رسانه ما از وضع موجود ناراضی هستند به جهت محدودیت‌های مختلفی که برایشان به وجود آمده است، به دلیل همین نارضایتی، چندین رسانه مطرح در نمایشگاه مطبوعاتی امسال حضور پیدا نکردند و اعتراض داشتند. این‌ها همه نشان‌دهنده عملکرد معاونت مطبوعاتی است. ممکن است برخی هم نگاه فردی داشته باشند اما در مجموع به نظر نمی‌رسد، این چهار سال مطبوعات دوره رشد خود را سپری کرده باشد.


او با امیدواری به 4 سال آینده نگاه می‌کند و درباره انتصاب معاونت جدید می‌گوید: شاید آقای سلطانی‌فر با توجه به سابقه روزنامه‌نگاری خود و در صورت به کار بستن رویکردی تخصصی، بتواند نگاه ویژه‌ای به حوزه اقتصاد و مدیریت رسانه داشته باشد. اگر این در این دو حوزه با تحول خوبی رو‌به‌رو شویم، می‌توانیم به آینده  روزنامه‌نگاری‌مان امیدواری باشیم.

 

این کارشناس ارتباطات افزود: امروز با توجه به رسانه‌های اجتماعی نوین و با وضع موجود نمی‌توانیم چشم‌انداز خاصی را برای روزنامه‌نگاری در نظر بگیریم. امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد دولت دوازدهم با رویکرد جدید به توسعه سیاسی و رسانه‌ای متفاوت و نوین باشد و بتواند در حوزه مدیریت و اقتصاد رسانه فعالیت موثری داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.