دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه
دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه

صدیقه ببران: جام جهانی عامل تقویت دیپلماسی عمومی و فرهنگی کشورها است

  

 

مدرس علوم ارتباطات، حضور در مسابقات فوتبال جام جهانی را عاملی برای تقویت دیپلماسی عمومی، فرهنگی و همچنین افزایش قدرت نرم عنوان کرد و گفت: دراین رویدادها هویت های فردی به اجتماعی متصل و غرور ملی افراد را بالا می برد.

 

صدیقه ببران درگفت و گو با خبرنگارفرهنگی ایرنا با تشریح ابعاد مثبت و منفی حضور کشورهای مختلف در مجامع بین المللی به ویژه عرصه های ورزشی، اظهارداشت: مهم ترین دستاورد حضور در اینگونه مجامع بدون در نظرگرفتن نژاد، قومیت، مذهب، رنگ پوست، دین، افزایش وحدت و انسجام اجتماعی است.

وی افزود: درمواردی ممکن است برخی از کشورها درزمینه سیاسی با سایر ملل اختلاف و حتی ارتباط و تعاملی هم نداشته باشند اما در میدان ورزشی جام جهانی پرچم آنها کنار هم قرار گرفته و در یک گروه و زمین بازی می کنند.

مولف کتاب «مدیریت رسانه و مبانی سواد رسانه ای» در ادامه سخنان خود به نقش بی بدیل رسانه ها به عنوان دیده بانان اصلی و ناظر زنده برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال اشاره و تصریح کرد: بدون شک با جریان سازی خوب و به موقع توسط رسانه ها، می توان علاوه برتقویت روحیه خودباوری و معرفی و تبیین فرهنگ ها در جهت افزایش همگرایی و انسجام هرچه بیشتر ملت ها نیز گام های مهم و اساسی برداشت.

ببران همچنین از ایجاد نشاط و سرگرمی به عنوان دیگر ابعاد مثبت و اثرات جام جهانی به ویژه برد تیم ها در روحیه افراد یاد کرد و اظهارداشت: برد تیم های محبوب و مورد علاقه هرکشوری درجای خود فضای شادمانی مضاعف را بوجود می آورد که شاید در وهله اول دیده نشود ولی از نظر سلامت و روان علاوه برتغییرات محسوس درافراد، دستاورد بزرگی برای جامعه به همراه خواهد داشت.

این مدرس رشته ارتباطات معتقد است باید با فراهم آوری فضا، امکانات مناسب، مجاز و درست اجازه داد مردم هیجان و نشاط خود را تخلیه کنند چرا که از این طریق در واقع و به اصطلاح با یک تیر چند نشان زده ایم از طرفی جشن و شادی را به نوبه خود به عنوان یک هموطن به جای آورده ایم و از سویی نیز میزان تنش و واکنش های منفی را به حداقل ممکن و پایین ترین سطح رسانده ایم.

ببران درعین حال گفت: نمایندگان ایران در رقابت های جام جهانی نیز احساس دلگرمی و پشتیبانی بیشتری کرده و با روحیه و انگیزه بالاتری به میدان های رقابت با حریفان وارد می شوند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.