دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه
دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو: بهره برداری از ۲۰ پروژه آب و برق در استان هرمزگان

  

ببران به بهره‌برداری از چند پروژه در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: روز پنج شنبه بهره برداری از ۲۰ پروژه آب و برق را در این استان شاهد خواهیم بود که این پروژه‌ها مجموعاً دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارند.

 

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در بخش ویژه «با سخنگویان» در خصوص عملکرد وزارت نیرو با صدیقه ببران مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو به صورت تلفنی گفتگو کرد.

 

ببران با اشاره به پویش «هر هفته الف، ب، ایران» گفت: در ادامه این پویش روز دوشنبه شاهد بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های آب و فاضلاب در استان تهران به ارزش ۲۸۶ میلیارد تومان بودیم. بهره‌برداری از خط انتقال آب از سد ماملو به شهر پیشوا، بهبود کمی و کیفی آب را در این منطقه به دنبال دارد.

 

*آغاز عملیات اجرایی دو مرحله از بزرگ‌ترین تصفیه خانه فاصلاب تهران

 

وی اظهار کرد: همچنین آغاز عملیات اجرایی دو مرحله از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاصلاب تهران و احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی محمود آباد از دیگر اقدامات وزارت نیرو در هفته جاری بود که برای چهار هزار نفر از افراد اشتغال ایجاد می‌کند.

 

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو به بهره‌برداری از چند پروژه در استان هرمزگان اشاره و اظهار کرد: روز پنج شنبه با حضور ریاست‌جمهوری و وزیر نیرو به شکل ویدیو کنفرانس، بهره‌برداری از ۲۰ پروژه آب و برق را در این استان شاهد خواهیم بود. این پروژه‌ها مجموعاً دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارند.

 

وی درباره ظرفیت‌هایی که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ایجاد می‌شود توضیح داد و گفت: افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌های بندرعباس و قشم و پروژه‌های انتقال و توزیع برق و آب‌رسانی به بشاگرد، بهره‌برداری از سامانه آب شیرین بندرعباس و طرح تأمین آب گلخانه دشت میناب و شهرک صنعتی میناب از جمله طرح‌هایی هستند که قرار است به بهره برداری برسند و در مجموع بیش از ۹۱ هزار نفر از جمعیت شهری و هشت هزار و ۷۰۰ نفر روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

 

ببران به دیگر برنامه‌هایی که در هفته جاری انجام شد اشاره کرد و گفت: سومین جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد. در این جلسه معاون اول رئیس جمهور به تجربه موفق وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست در احیای دریاچه ارومیه اشاره و تأکید کردند برای مدیریت تالاب‌های کشور برنامه‌های همانند برنامه مرتبط با دریاچه ارومیه برگزار شود.

 

*پیش‌بینی راهکار قانونی برای استخراج رمز ارزها

 

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو به استخراج رمز ارزها یا «ماینینگ بیت کوین» اشاره و اظهار کرد: این اقدام فشار مضاعفی را روی شبکه برق کشور وارد می‌کند. در وزارت نیرو راهکار قانونی برای استخراج رمز ارزها پیش‌بینی کرده‌ایم و کسانی که تا کنون به شکل غیر مجاز از برق برای این فعالیت استفاده می‌کردند حالا می‌توانند به وزارت نیرو مراجعه کنند و درخواست استفاده مجاز از برق را بدهند. این کار قطعاً امتیازات مناسبی برای استخراج کنندگان ارز مجازی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به پروژه‌های متعددی که در حوزه شبکه فاضلاب شهری انجام می‌شود، گفت: پروژه‌های فاضلاب جزو شاخص‌های اصلی بهداشتی محسوب می‌شود و تلاش عمده در این زمینه صورت می‌گیرد به طوری که در حوزه شهری بیش از ۹۰ درصد به شبکه فاضلاب متصل شده‌اند. البته تحریم‌های ظالمانه علیه ایران تا حدودی این روند را کند می‌کند.

 

ببران به توسعه همه جانبه ایران در منطقه اشاره و عنوان کرد: در حوزه برق ایران حرف نخست را در منطقه می‌زند و شاهد صادرات تجهیزات این حوزه نیز هستیم وان شاءلله در حوزه آب نیز به همین جایگاه دست پیدا کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.