دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه
دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو : پویش #هرهفته_الف_ب_ایران زمینه ارتباط هرچه بیشتر رسانه‌ها با وزارت نیرو را فراهم کرد

 

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو گفت: راه‌اندازی پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که با هدف انعکاس تلاش‌های همکاران ما در وزارت نیرو و شرکت‌های زیر مجموعه و تابعه صورت گرفت در سال گذشته یکی از درخشان‌ترین فرصت‌هایی بود که زمینه ارتباط هرچه بیشتر رسانه‌ها با وزارت نیرو را فراهم کرد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «صدیقه ببران» روز چهارشنبه در آئین پایانی دومین جشنواره نیرو و رسانه(نور) افزود: ادامه این پویش در سال جاری فرصت مغتنمی است که می‌تواند موجب هم‌افزایی توان و دانش رسانه‌ها و مجموعه روابط عمومی‌های وزارت نیرو باشد.

وی اظهار داشت: هرچند در این دوره به لحاظ شیوع ویروس کووید- 19 ناچار به تعویق زمان برگزاری جشنواره شدیم، اما از طرفی، این موضوع موجب شد آیین اختتامیه دومین جشنواره نور مقارن و  مصادف با سالروز شهادت خبرنگار شهید، محمود صارمی و روز خبرنگار برگزار شود.

ببران گفت: دومین  جشنواره نیرو و رسانه در چارچوب ارج نهادن به تلاش‌های سازنده اصحاب رسانه در صنعت آب و برق و همینطور توسعه مشارکت رسانه‌ها در نیل به اهداف اصلاح شیوه مصرف و سبک زندگی شهروندان، جلب اعتماد عمومی و اطلاع‌رسانی به‌هنگام و صادقانه، با شعار محوری «سازگاری با تغییر اقلیم» برگزار شده است.

 

موضوع تغییر اقلیم آثار مستقیم بر مدیریت مصرف و تقاضا داشته است

وی همچنین خاطرنشان کرد: موضوع تغییر اقلیم که همواره مورد توجه ویژه برنامه‌ریزان و تصمیم گیران در وزارت نیرو بوده، آثار مستقیم بر مدیریت مصرف و تقاضا به عنوان مهمترین راهبرد وزارت نیرو و همینطور شیوه زندگی مردم داشته است.

ببران افزود: این مفهوم در یک سال گذشته که شاهد بارندگی‌های بسیار بیش از حدود نرمال در برخی نقاط کشور و جاری شدن روان‌آب‌ها بوده‌ایم، توجه ویژه‌ای را طلبیده و بر این اساس، دومین جشنواره بر روی پرداختن بیشتر به این موضوع و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در این خصوص متمرکز شده است.

 

در موضوع تغییر اقلیم مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند

وی تصریح کرد: به‌زعم ما در موضوع تغییر اقلیم نیز همچنان مردم ایفا کنندگان نقش اصلی هستند و بر این اساس، ارتباط با مشترکان، مهمترین کار ویژه‌ای است که از سوی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق دنبال می‌شود و رسانه‌ها هم در جایگاه هادیان و هم در نقش بازوان اجرایی این امر، عهده‌دار این مسئولیت هستند.

ببران با بیان این که در یک سال گذشته شاهد تعامل کم نظیر رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه انرژی با وزارت نیرو بوده‌ایم، گفت: این تعامل به گونه‌ای بوده که از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن همان سال افزون بر 8000 عنوان خبر، یادداشت و مقاله تنها در حوزه رسانه‌های رسمی مکتوب و الکترونیکی و همچنین تعداد بسیار قابل توجهی گزارش رادیویی و تلویزیونی از رسانه ملی پخش شده است.

وی یادآوری کرد: در دومین جشنواره نیرو و رسانه 557 اثر در موضوعات گزارش، تیتر و خبر، مصاحبه، مقاله و سرمقاله و یادداشت، کاریکاتور و طنز مکتوب و رادیویی، عکس و اینفوگرافی و موشن گرافی به دبیرخانه جشنواره رسید که این آثار در دو مرحله داوری شده‌اند.

ببران گفت: در مرحله نخست داوری، 462 اثر و در مرحله دوم داوری  239  اثر از سوی هیات داوران شایسته ارزیابی تشخیص داده شده‌اند که از این میان 40 اثر حائز ر تبه‌های برتر نخست تا سوم شده‌اند.

وی اظهار داشت: این آثار که نه تنها بازتاب تلاش‌های فرزندان مردم ایران در صنعت آب و برق، که در موارد متعددی منعکس کننده برخی نقدها و و کمبودها در حوزه آب و انرژی در نقاط گوناگون کشور است، نمونه ای است از آنچه که به عنوان آثار موثر در نوع نگاه و عملکرد مسوولان وزارت نیرو تلقی می‌شود و می‌تواند راهگشای دیگر خبرنگاران، فعالان حوزه خبر و کنشگران اجتماعی و نهادها و سازمانهای غیر دولتی باشد.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو افزود: این آثار، در حقیقت، به نوعی معیار و نمونه‌ای از ارتباط دوسویه سازنده و ثمربخش بین روابط عمومی وزارت نیرو و رسانه‌هاست.

وی اظهار امیدواری کرد، برگزاری این جشنواره که با هدف قدردانی از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای در حوزه صنعت آب و برق و ارج نهادن به تلاش‌های آنان برگزار شده، بتواند منجر به توسعه روزنامه‌نگاری تخصصی در این حوزه شود و ارتباط بین صنعت و مشترکان را ارتقا بخشد.

وی از تمامی همکاران رسانه‌ای، خبرنگاران، مدیران مسئول روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی و عموم تولیدکنندگان محصولات فرهنگی خواست وزارت نیرو را در تحقق این امر مهم و حیاتی یاری رسانند تا علاوه بر صرفه‌جویی چشمگیر در هزینه‌های عمرانی و جاری کشور، زمینه ساز نهادینه شدن فرهنگ مدیریت مصرف و تقاضا در بخش آب و انرژی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.