دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه
دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو مطرح کرد؛ افزایش چشمگیر فعالیت‌های یک‌ساله روابط عمومی‌های صنعت آب و برق

  

 

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو از افزایش چشمگیر فعالیت‌های روابط عمومی‌های این وزارتخانه در یک سال گذشته خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «صدیقه ببران» روز چهارشنبه در آیین پایانی دومین جشنواره روابط عمومی‌های صنعت آب و برق اظهار داشت: این جشنواره در حالی برگزار می‌شود که خدمت‌رسانی حداکثری و بهره‌گیری از تمام توان و دانش کارکنان صنعت در سال پایانی فعالیت دولت تدبیر و امید، بیش از گذشته مورد تاکید بوده و نمود بارز آن قرارگرفتن مفهوم ساز و کارها در کنار ساخت و سازها در پویش ملی #هرهفتهالفب_ایران به عنوان تبلور همت و تلاش کارکنان صنعت آب و برق در خدمت رسانی به مردم میهنمان است.

وی افزود: این مهم وظیفه روابط عمومی‌ها به عنوان بازوی ارتباطات و اطلاع رسانی فعالیت‌های وزارت نیرو را که فرآیندی سازوکاری است، دوچندان کرده و در مدت یک سال گذشته، فعالیت‌های روابط عمومی‌ها در صنعت آب و برق افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: همچون جشنواره گذشته، این دوره از جشنواره نیز در ادامه معرفی رویکردهای نوین در روابط عمومی، تبیین راهبردها، اهداف و برنامه‌های روابط عمومی‌های صنعت آب و برق، سنجش عملکرد روابط عمومی‌ها و رتبه بندی وکمک به درک و کاهش فاصله بین اهداف و واقعیت‌ها، برگزار می‌شود.

وی ، سنجش میزان ارتقای عملکرد روابط عمومی‌های صنعت از جشنواره گذشته تاکنون، شناسایی نقاط قوت و ضعف روابط عمومی‌ها و زمینه‌های قابل بهبود و تبادل تجربیات درون و برون سازمانی، تعیین چارچوب سنجش وضعیت اقدامات انجام شده و تشخیص به موقع چالش ها و نقاط آسیب پذیر را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

ببران با اشاره به 14 محور اصلی جشنواره اظهار کرد: فراخوان آثار جشنواره دوم در محورهای انتشارات و مستند سازی، ارتباطات درون‌سازمانی، حضور در فضای مجازی، ارتباط با پایگاه خبری وزارت نیرو، ارتباط با رادیو- تلوزیون اینترنتی ، فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای، جشنواره و نمایشگاه، آموزش همکاران روابط عمومی و اصحاب رسانه، مدیریت و برنامه ریزی، پژوهش و افکارسنجی و نوآوری و خلاقیت در نیمه فروردین ماه امسال از سوی دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو اعلام شد و شرکت‌ها آثار خود را تا  پایان اردیبهشت ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی ادامه داد: همچنین به جهت اهمیت پویش ملی #هرهفته_الف_ب_ایران در برنامه‌ها و چشم انداز وزارت نیرو، بخش ویژه‌ای برای فعال‌ترین شرکت‌های استانی در رویداد پویش هر استان در نظر گرفته شد که امروز از مدیران روابط عمومی این شرکت‌ها به شکل ویژه قدردانی خواهد شد.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، به طور کامل الکترونیکی بودن جشنواره را ویژگی اصلی و خاص آن دانست و گفت: مرحله اول غربالگری و گزینش آثار در شرکت‌های مادر تخصصی وزارت نیرو صورت گرفت و به همین منظور نرم‌افزار ویژه ای جهت سهولت ارسال و دسترسی به آثار و داوری آن طراحی شد.

وی در این مرحله 6120 اثر در 13  محور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در مقایسه با جشنواره گذشته رشد حدود 30 درصدی در آثار و 10 درصدی در تعداد شرکت‌های استانی را نشان می‌دهد که بیانگر تلاش بیشتر روابط عمومی‌ها در برقراری ارتباط با مخاطبان و انعکاس تلاشها و خدمات سایر همکاران در وزارت نیرو و صنعت آب و برق است.

ببران این آثار را شامل آثاری از 40  شرکت توزیع نیروی برق، 34  شرکت آبفای شهری و روستایی ، 25 شرکت آب منطقه‌ای، 12 شرکت برق منطقه‌ای، و 17 شرکت تولید نیروی برق و نیروگاه، به علاوه چهارشرکت مدیریت شبکه برق، ساتبا، توانیر، موسسه تحقیقات آب و توانیر و در مجموع  132 شرکت عنوان کرد که از سوی شرکتهای مادر تخصصی مورد ارزیابی اولیه قرارگرفت.

وی ادامه داد: از میان این آثار 2754 اثر به مرحله دوم داوری که در دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو در گروه‌های تخصصی صورت گرفت راه یافته و  در نهایت، 704 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافتند.

ببران در باره انتخابات هیات داوران جشنواره نیز گفت: رویکرد انتخاب داوران جشنواره دوم نیز مانند جشنواره اول علاوه بر سوابق آکادمیک و مدارج علمی، مبتنی بر پیشینه عملی در کار روابط عمومی بوده و به جهت کثرت آثار و تنوع محورهای جشنواره، پنج نفر از شناخته شده‌ترین اساتیدی که دارای سوابق درخشان در حوزه‌های علمی و عملیاتی روابط عمومی هستند، کار داوری آثار این دوره از جشنواره را بر عهده داشته‌اند و از این حیث نیز یک گام به جلو برداشته شده است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو  اضافه کرد: کمیته داوران جشنواره دوم متشکل از "مهدخت بروجردی علوی" (مدیرکل سابق روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و "بیتا شاه منصوری" (عضو هیات علمی و مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز) و "داود زارعیان" (عضو هیات علمی دانشگاه)، "علیرضا سپنجی" (مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست) و "احمد یحیایی ایله‌ای" (مدیران و مدرسین حوزه روابط عمومی) بوده است.

 

23 استان حائز رتبه‌های اول تا سوم شده‌اند

وی با اشاره به رتبه بندی آثار گفت: این کمیته رتبه بندی 704  اثر راه یافته  به مرحله نهایی از 31 شرکت را برعهده داشت که در نهایت و بر اساس نتایج داوری 23 استان حائز رتبه‌های اول تا سوم شده‌اند.

ببران افزود: همچنین در این مراسم از شرکت آبفای استان اصفهان به عنوان شرکت برتر روابط عمومی‌های صنعت که شش رتبه اولی را درجشنواره دوم داشته و نیز از مدیران روابط عمومی سابق شرکت‌های مادر تخصصی مهندسی آبفای کشور و توانیر که به افتخار بازنشستگی نایل آمده و بار اصلی عملکرد سال گذشته بر دوش آنان بوده قدردانی خواهد شد.

وی در پایان از وزیر نیرو، مدیران ارشد شرکت‌های مادرتخصصی، اعضای کمیته داوران و مجموعه وزارت نیرو تقدیر کرد و گفت: امید دارم دومین جشنواره روابط عمومی‌های صنعت آب و برق گامی موثر در جهت ارتقای توان و دانش روابط عمومی‌های صنعت باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.