دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه
دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه

جلب مشارکت مردم و نهادینه شدن فرهنگ ارزش آب؛ یکی از موثرترین راه­‌ها برای رسیدن به اصلاح الگوی مصرف

   


 مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو در آئین اختتامیه جشنواره ملی نقاشی آب عنوان کرد: جلب مشارکت مردم و نهادینه شدن فرهنگ ارزش آب؛ یکی از موثرترین راه­‌ها برای رسیدن به اصلاح الگوی مصرف/ انتخاب 40 اثر برگزیده از بین 3007 اثر ارسالی به جشنواره نقاشی آب

 

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با اشاره به نخستین همکاری وزارت نیرو با صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از ارسال 3007 اثر به جشنواره ملی نقاشی آب خبر داد.

 

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «صدیقه ببران» روز دوشنبه در آئین اختتامیه و معرفی آثار برتر جشنواره ملی نقاشی آب، اظهار کرد: در مجموعه روابط عمومی بر این باور هستیم که یکی از موثرترین راه­‌ها برای نیل به هدف اصلاح الگوی مصرف، مدیریت منابع آب و ارزش نهادن به آب که شعار ویژه امسال روز جهانی آب هم هست، جلب مشارکت حداکثری مردم و ایجاد دغدغه در آنها است.

 

وی اضافه کرد: ایجاد چنین تفکری در کودکان و نوجوانان به دلیل اثرپذیری و اثرگذاری بالای کودکان در تغییر رفتار مصرف آب در خانواده‌ها و همینطور تاثیر آموزش به کودکان، در انتقال بین نسلی دانش و مفاهیم منجر به ایجاد حساسیت و حفظ این میراث گران‌بها برای آیندگان خواهد بود، چرا که کودکان و نوجوانان بهره‌برداران امروز و ‌مدیران و تصمیم سازان آینده برای مدیریت منابع آب و انرژی هستند. 

 

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: قطعا برای دستیابی به این هدف، بهره‌گیری از هنر به عنوان زبان گویا و ملموس و یکی از موثرترین ابزارهای بیان اندیشه و تفکر می‌تواند در شکل‌های مختلف زندگی ظاهر شده و آثار عمیق خود در ارائه الگوهای صحیح سبک زندگی به‌ویژه در شیوه مصرف ‌را نمایان کند.

 

وی با بیان اینکه هنر نقاشی به عنوان هنری عام و موثر بر کودکان و نوجوانان، همواره از مهم‌ترین ابزارها در بیان مقاصد، افکار، عقاید و نیازهای آنها بوده ‌است، گفت: زبان تصویری که در هنر نقاشی متجلی می­‌شود، ظرفیت عظیمی برای بیان اندیشه مخاطبان است که درک جدیدی از الگوهای اجتماعی و فرهنگی را ممکن ساخته و می‌تواند علاوه بر پرورش حس زیبایی دوستی و ذوق هنری کودکان، نقش موثری در رشد شخصیت، آگاهی و معرفت داشته باشد.

 

ببران تاکید کرد: ارزش نهادن به آب و اصلاح الگوی مصرف آن نیازمند فرهنگ‌‌سازی پایدار و نهادینه شدن این رفتار مطلوب است و قطعا مخاطب قرار دادن کودکان و نوجوانان، از موثرترین و ماندگارترین روش‌های نهادینه‌سازی این رفتار به‌شمار می‌آید.

 

وی با اشاره به اهداف این جشنواره یادآور شد: "نخستین جشنواره ملی نقاشی آب" با هدف نهادینه‌سازی ارزشمندی آب و مصرف بهینه آن در جامعه با زبان مشترک هنر نقاشی و همکاری صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، فرصتی برای جلب مشارکت کودکان و نوجوانان با ابزار نقاشی و ایجاد حساسیت در آنها نسبت به موضوع ارزش آب است، که می­‌تواند جلوه بصری از رویاها، تخیلات و احساسات و حالات درونی کودکان را نسبت به این موضوع آشکار ­سازد.

 

مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در مهرماه سال 99 منتشر و مدت سه ماه فرصت ارسال و جمع‌آوری آن در نظر گرفته شد، تصریح کرد: در نهایت تعداد 3007 اثر در هشت محور آب و آینده (به عنوان بخش ویژه)، "آب و محیط زیست"، "آب و کشاورزی"، "آب و فرهنگ"، "سازگاری با کم آبی"، "بازچرخانی آب"، "آب و کرونا"، "بهداشت و مصرف آب" و "آب و سلامتی"، در چهار گروه سنی (4 تا 7 سال، 8 تا 11، 12 تا 15 و 16 تا 18 سال) به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

وی در پایان با اشاره به روند داوری آثار خاطرنشان کرد: مرحله اول غربالگری توسط همکاران شرکت‌های مادر تخصصی مرتبط صورت گرفته و پس از آن هیئت داوران متشکل از خانم‌ها اطهری، فاضلی، حدادی و بیگدلو که از سوی یونیسف و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شده­‌اند و از هنرمندان برجسته این رشته بوده و سابقه داوری جشنواره­‌های متعدد را در کارنامه خود داشتند، مورد بررسی قرار گرفت و در مرحله سوم از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه در هر گروه سنی 10 نفر که بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند منتخب و 40 شرکت‌کننده به عنوان برگزیدگان نهایی در نظر گرفته شدند که از میان آنها 12 نفر رتبه‌های اول تا سوم هر گروه سنی را به‌دست آوردند که در این مراسم معرفی شده و از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.