دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه
دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه

آخرین مرحله‌ ارزیابی روابط‌ عمومی‌های صنعت آب و برق برگزار می‌شود

 

 


مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو گفت: به‌عنوان حسن ختام دولت دوازدهم، آخرین مرحله‌ ارزیابی روابط‌ عمومی‌های صنعت آب و برق در روز ۲۴ تیرماه برگزار خواهد شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "صدیقه ببران" روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی روابط‌ عمومی‌های صنعت آب و برق غرب کشور که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات مربوط به خشکسالی اخیر، کاملا دامن گیر صنعت آب و برق شده است. وزارت نیرو سال‌های ۹۸ و ۹۹ به‌عنوان دو سال‌ پرافتخار پشت سر گذاشته، به‌طوری که هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای در این سال‌ها اتفاق نیفتاد و تنش‌های آبی هم در شهرهای کشور کاهش یافته بود. امیدوار بودیم سال‌جاری هم به همین منوال ادامه یابد ولی متاسفانه خشکسالی و گرمای شدید و زودرس امسال صنعت آب و برق را با مشکلاتی مواجه ساخت.


وی افزود: امسال ۲۸۲ شهر دارای تنش آبی هستند، در صورتی که سال گذشته این تعداد تنها ۱۷۰ شهر بود.


مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو ادامه داد: در طی دو سال گذشته متاسفانه کشور با مشکلات جدیدی مواجه شد از جمله آن‌ها می‌توان به شیوع ‌کرونا، تشدید تحریم و جنگ اقتصادی اشاره کرد که همگی آثار ویژه‌ای را بر این صنعت بر جای گذاشتند و بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام نیز به علت مشکلات اقتصادی ناتمام ماندند.


ببران با اشاره به شرایط پیش از دو سال گذشته و عدم سرمایه‌گذاری‌های خارجی و مشکلات مربوط به تخصیص اعتبارات به این صنعت، گفت: در طول این سال‌ها، کشور در شرایط بسیار سختی اداره شد ولی با این حال صنعت آب و برق به فعالیت و تلاش بی وقفه خود ادامه داد.


مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که در وزارت نیرو انجام شد، بحث تاسیس کارگروه سازگاری با کم‌آبی بود که از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر در نتیجه آن ۳۱ استان دارای برنامه سازگاری با کم‌آبی هستند.


وی با تاکید بر لزوم داشتن نگاه بین‌بخشی در صنعت آب و برق، گفت: در تقسیم بندی جدیدی که در مورد حوزه آب هم انجام گرفته، مبنا حوضه آبریز گذاشته شده تا بتوان برای پیشبرد برنامه سازگاری با کم‌آبی و بحث آمایش سرزمینی نیز بستر مناسبی صورت بگیرد.


وی در ادامه تاکید کرد: اگر کارها به درستی با رویکرد همگرایی، انسجام بین استانی و بین حوزه‌ای اجرا شود، هم‌افزایی بهتری انجام خواهد گرفت.


ببران اضافه کرد: اساسا باید حوزه روابط‌عمومی و امور اجتماعی دارای کارکرد، جهت‌گیری و خط مشی مطلوب‌تری باشد تا بتواند فرهنگ‌سازی و اثربخشی لازم را در مخاطب ایجاد کند و این امر مسلتزم به‌کار گیری راهبردها و اقدامات نوآورانه به‌طور مستمر همراه با سیاست یکنواخت و بدون وقفه است.


ببران با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، افزود: همواره پروژه‌های آب و برق در وزارت نیرو وجود داشته اما پویش#هرهفته_الف_ب_ایران موفق بود چرا که کارکرد روابط عمومی در این پویش‌ها و انعکاس آن به‌نحوی انجام گرفت تا مردم ببیند که این خدمات به‌صورت مستمر برای آن‌ها انجام می‌گیرد و این امر موجبات امیدآفرینی را فراهم می‌کند.


وی افزود: برای ترویج عادت و رفتاری مطلوب در بین مخاطبان، چاره‌ای جز استفاده از خلاقیت و تکنیک‌های نوین نیست.


ببران در ادامه بر نقش روابط عمومی‌ها در ایجاد همدلی و اعتماد‌سازی بین مردم تاکید کرد.


وی همچنین خاطرنشان کرد: در زمان بحران، باید هر روز در کنار مخاطب باشیم و اطلاعات لازم را به آن‌ها منتقل کنیم حتی اگر خطایی صورت گرفته، باید از مردم پوزش و عذرخواهی کرد.


مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو با بیان اینکه نکته بسیار مهم در مورد اعتمادسازی بین مردم، تقویت فرایند پاسخ گویی و شفافیت است، تصریح کرد: دنیای امروز در حال تغییر است و باید رو‌ش‌ها دائما عوض شوند. همواره حوزه خلاقیت و نوآوری در بحث روابط عمومی اهمیت داشته و شفافیت نیز وقتی اتفاق می‌افتد که همواره پاسخگو باشیم.


وی با تاکید بر لزوم افزایش تولید محتوا توسط روابط عمومی‌ها، افزود: اگر روابط عمومی‌ در جایی موفق شده، به علت حمایت مدیران بوده است. اگر مدیران، روابط عمومی را مشاور خود بداند و روابط عمومی هم قالبیت خود را به اثبات برساند، سازمان به‌شکل مطلوبی دیده می‌شود.


ببران تاکید کرد: عملکرد درست روابط عمومی‌ها می‌تواند وجهه سازمان را نشان دهد.

.

وی همچنین افزود: خدا را شاکریم که ریل‌گذاری برای عملکرد بهتر با خلاقیت بیشتر روابط عمومی‌ها برای دوره بعد از این دولت هم انجام گرفته است.

.

وی با بیان اینکه باید همواره روابط‌عمومی‌های آب و برق برای بقیه روابط عمومی‌ها الگو باشند، گفت: روابط عمومی‌ها باید تامل مناسب تری را با صدا و سیما به‌ویژه بخاطر شرایط خاص تابستان امسال با صدا و سیما انجام دهند.


مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو اضافه کرد: خوشبختانه براساس قالب بودجه ۱۴۰۰ و دستور اکید شورای امنیت ملی باید صدا و سیما در حوزه مقابله با تنش آبی، کمبود برق و انرژی به وزارت نیرو و نفت کمک کند تا ما نیز از این ظرفیت باید به نحو احسن استفاده کنیم.


وی تصریح کرد: برای دو ماه پیش رو نیازمند یک پویش ۳۶۰ درجه‌ای، یک همت جمعی و بسیج عمومی هستیم تا در کنار تولیدات متنوع یک اطلاع‌رسانی دقیق و مستمر اتفاق افتد.


ببران تاکید کرد: نمی‌توانیم رویکرد روابط عمومی سنتی سابق را داشته باشیم و بایستی به سمت روابط عمومی نوین و الکترونیکی پیش برویم زیرا هر چقدر بیشتر از فناوری‌ها، نوآوری‌ها و نرم افزارها استفاده کنیم، اقدامات فوق العاده‌تر و بهتر دیده می‌شود و مخارج نیز کاهش می‌باید.


وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج در شهرهای مختلف، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و نیاز مخاطب را در طبقات مختلف جامعه در نظر گرفت. کودکان در تغییر فرهنگ خانواده‌ها موثر هستند، از این رو در تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش امضا شده، مقرر شده تا از طریق برنامه شاد، محتوای مختلف در این برنامه بارگذاری شود و از این طریق به‌طور ریشه‌ای رفتار و عادات خانواده‌ها را اصلاح کنیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.