دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه
دکتر صدیقه ببران

دکتر صدیقه ببران

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه

صدیقه ببران تاکید کرد: رسانه‌های بیگانه درصدد مخدوش کردن چهره سردار سلیمانی هستند

  
 

استاد علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری با اشاره به اینکه رسانه‌های بیگانه درصدد مخدوش کردن چهره شهید سردارقاسم سلیمانی هستند، تصریح کرد: رسانه‌های داخلی در مقابل بیگانگان و به‌ویژه رسانه‌های خارجی معاند هوشیارانه و حرفه‌ای عمل کنند.

 

دکتر صدیقه ببران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به ابعاد وجودی و شخصیتی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: تفاوت وی با دیگران این بود که تنها یک فرمانده نبود؛ بلکه در دل و قلب مردم منطقه به ویژه سوریه، لبنان و عراق و... نفوذ کرده و محبوب همگان شده بود.

 

این مدرس دانشگاه درعین حال به حذف موضوعات، تصاویر با عناوین سردار شهید سلیمانی در صفحات فضای مجازی (اینستاگرام) اشاره کرد و گفت: وقتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عنوان یک جنابتکار در کمترین زمان پس از انفجار و عملیات تروریستی (ترور سردار قاسم سلیمانی و همراهان در حومه فرودگاه بغداد) به راحتی این جنایت وحشیانه را به عهده می گیرد دیگر از او و ایادی استبکار و به ویژه رسانه های آنها هیچ انتظاری نیست که دست به اینگونه رفتار نزنند.

 

به گفته وی اتفاق بدتر و غیرحرفه ای و ناراحت کننده این است که از تکه تکه های بدن شهدا را رسانه ها نشان داده و به تصویرکشیده شوند؛ این عمل در واقع وهن شهداست.

 

این استاد علوم ارتباطات و روزنامه نگاری با اشاره به موضوع رعایت اخلاق حرفه ای رسانه ای، تاکید کرد: رسانه های داخلی باید جریان اصلی را محور فعالیت و انتشار اخبار قرار داده و دل به شایعات و حاشیه سازی های بیگانگان ندهند.

 

به گفته ببران، هرچه ما نسبت به اعمال رسانه ای بیگانه واکنش نشان دهیم در نتیجه آنها گستاخ تر شده و فکر می کنند کار خوب و پسندیده ای انجام داده اند که موجب ناراحتی و عصبانیت ما را فراهم کرده، در حالیکه ما معترض غیرحرفه ای بودن و رعایت نشدن اخلاق رسانه ای هستیم که گمشده امروز رسانه های غرب است.

 

وی تصریح کرد:‌ اهالی رسانه و مطبوعات ما درعین حال باید ابعاد مختلف این جنایت مزدورانه و غیرانسانی را با استفاده از همه ظرفیت های موجود به تصویر بکشند تا چهره واقعی مدعیان حقوق بشر و در راس آنها آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی برای همگان آشکار شود.

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.